Bestilling af indbetalingskort
Du skal selv indgå aftale om om trykning, afregning og andre betingelser direkte med et godkendt trykkeri.
Et eksempel på et trykkeri, der kan benyttes, er Bording A/S, som kan kontaktes via deres hjemmeside.
Et indbetalingskort er det samme som et girokort. Det er en fysisk blanket, som sendes sammen med fakturaen. Blanketten består af en kodelinje, som rummer betalingsanvisningen samt en kortart og et kreditornummer.
Indbetalingskort anvendes til at betale regninger og er dermed en løsning virksomheder kan benytte, hvis de har behov for opkrævninger fra kunder. Det er den mest effektive løsning, hvis du selv ønsker at føre debitorkartotek og kontrol med indbetalinger.
Når din virksomhed opkræver kunderne gennem et indbetalingskort, modtager I betalingerne direkte på bankkontoen. Du får tilmed besked om indbetalingerne.
Indbetalingskort kan også være en fornuftig løsning, hvis du opkræver betalinger med intervaller, som ikke lader sig indpasse i et traditionelt opkrævningssystem. Det kan eksempelvis være, hvis der er flere opkrævninger pr. måned.
En aftale om indbetalingskort betyder, at betalingerne krediteres på en aftalt konto i banken. Derfor er der også mulighed for at integrere det til dit bogføringssystem.
For dig betyder det blandt andet, at du kan danne dig et bedre overblik, da det samme opkrævningsmedie benyttes af alle kunder. Du undgår også det administrative besvær, som typisk er forbundet med at have en girokonto – herunder blandt andet gebyr og renter.
Alle Fælles Indbetalingskort findes i 3 forskellige udgaver:
Tak for din interesse i at blive erhvervskunde hos os! Til at starte med er der nogle informationer, vi skal have fra dig for at hjælpe dig i retning af den løsning, der passer bedst til din virksomheds behov.
Vi beder dig udfylde nedenstående ansøgningsformular og uploade en række nødvendige dokumenter, så vi hurtigere kan behandle din ansøgning.
Hvis du ønsker en enkel løsning og din virksomhed ikke har en bank i forvejen, beder vi dig samtidig udfylde og uploade det Forretningsomfangsskema, der passer til din virksomhedstype.
Så snart vi har haft mulighed for at se på din henvendelse, kontakter vi dig for at aftale det videre forløb samt evt. behov for yderligere dokumenter og legitimation til oprettelsen.
Oprettelse af en erhvervskonto koster et engangsgebyr på 3.000 kr. og herefter er prisen 750 kr. pr. kvartal.